За кермом узимку

Найскладнішим з будь-якої точки зору періодом для водіїв є зима. Мороз, сніг, ожеледь та інші принади цього періоду приносять чимало неприємностей кожному автомобілісту. Крім водія страждає також і автомобіль, який відчуває постійні перепади температур. Не важливо, куди ви їдете: до батьків в інше місто, на дачу чи концерт. Ваша подорож повинна бути комфортною, зручною, а найголовніше — безпечною. Дорога вимагає від нас уваги і акуратності в будь-який період, але зима додає своїх нюансів. Щоб уникнути неприємностей за кермом, пропонуємо освіжити знання, що стосуються «хитрощів» водіння в зимовий час.
Швидкість знижується. Коли під колесами сніг або лід, ні про які швидкісні розгони мови бути не може. Швидкість руху потрібно вибирати відповідно до погодних умов. Причому ваш стаж водіння особливої ролі не грає - адже ви не можете поручитися за решту учасників руху, від яких теж залежить ваша безпека. Взимку важливо уміти правильно планувати час на шлях з пункту А в пункт Б. Адже поспішати на зимовій дорозі - означає збільшити свої шанси взагалі не доїхати до місця призначення.
Дистанція збільшується. Гальмівний шлях будь-якого автомобіля на засніженій або обмерзлій дорозі збільшується як мінімум у два рази. Тому про дистанцію потрібно пам’ятати. Вже невелике її збільшення дасть вам дорогоцінні долі секунди для реагування в екстремальній ситуації, а також забезпечить трохи більше простору для маневру.
Уникайте різких рухів. Зміни траєкторії руху повинні бути плавними і поступовими. Пам'ятайте - в суху погоду автомобіль здатний впокорювати набагато крутіші повороти. Взимку ж перед поворотом потрібно заздалегідь знизити швидкість і перейти на нижчу передачу. Працювати зчепленням і коробкою безпосередньо в самому повороті небезпечно.
Комбінуйте гальмування. Плавною повинна бути не тільки робота газом і кермом, але й педаллю гальма. Причому з нею потрібно бути особливо обережним. Більшість автомобілів сьогодні укомплектовані системою ABS, яка не дає колесам заблокуватися при гальмуванні, а машині - перетворитися на некеровані санки. У сильну ожеледь багато досвідчених водіїв радять по можливості гальмувати двигуном. При послідовному перемиканні передач вниз автомобіль сповільнюватиметься, проте таке гальмування актуальне лише при запасі дистанції.
Контролюйте занесення. Якщо автомобіль повело, найголовніше – не панікувати і не погіршувати ситуацію. Реакція на занесення повинна бути негайною: плавний і одночасно швидкий поворот рулюючи (не міняючи позицію рук) у бік занесення, що розвивається. Тут важливо не перестаратися, оскільки надмірно великий кут повороту коліс може викликати знос задньої осі у зворотний бік.
Головна педаль – газ! Багато автомобілістів помилково вважають, що рятівником в будь-яких умовах є педаль гальма. Проте в зимовий час саме вона може стати причиною аварій. При різкому гальмуванні навантажується передня вісь автомобіля: рулювати стає складніше, а реагувати на ситуацію, що стрімко розвивається, практично неможливо. На слизькій дорозі користуйтеся зниженою передачею (4-ою замість 5-ої, 3-ою замість 4-ої), зберігаючи обороти двигуна в районі 2 000 об/хв.
Знайте небезпечні ділянки. Потенційно небезпечні ділянки дороги взимку – перехрестя, виїзди на головну дорогу, зупинки суспільного транспорту, одним словом - всі ті місця, де транспорт гальмує і розганяється. На заміських дорогах слизькі ділянки зустрічаються в зоні сніжних переметів на узліссях, в розривах придорожніх лісозахисних насаджень, на розвилках і перехрестях дороги, а також до і після крутих поворотів, перед якими багато водіїв пригальмовують, а потім збільшують швидкість руху.
Увімкніть голову. Все вищесказане багатьом здасться давно вивченими істинами. Ось тільки аварій на наших дорогах при кожному більш-менш серйозному снігопаді менше не стає. Безвідповідальні дії водіїв, що рахують себе королями дороги, призводять до драматичних наслідків. Їзда зимою не повинна бути стресом, від неї теж можна отримувати задоволення. Ну, а якщо ви відчуваєте, що після першої ожеледі вам геть розхотілося сидіти за кермом до початку весни - ставте автомобіль в гараж і не піддавайте небезпеці життя тих, хто поряд.

Лілія Богданович, Світлана Усик методисти